der tilmed passagerer på taget!
Vi når at køre i 2,5 time, inden det
mærkværdige sker, at bussen løber tør for diesel. Når man skal køre en strækning
på 10 timer, er det jo ikke nødvendigt at være fuld tanket, så det har buschaufføren
selvfølgelig ikke sørget for. Han tror tilsyneladende ikke på, at hans bus kan løbe
tør for disel, for han og billetkontrolløren går igang med at tømme den sidste
sørgelige rest ud af tanken, lige som for at se, om det nu også kunne passe. Ved synet
af den enlige lille liter diesel, som de to i fællesskab kunne fremtrylle, må de
konstatere, at den er god nok, bussens tank er næsten lige så tør som Saharas ørken.
Billetkontrolløren bliver sendt af
sted med en reservedunk under armen, mens vi og alle de øvrige passagerer afventende må
slå koldt vand i blodet. Noget tid senere kommer han atter tilbage |
denne gang med 1 galon diesel i dunken, og
sammen med chaufføren får de to hældt dieslen i tanken.
Men et eller andet virker ikke, for
selv om bussen nu fint kan starte, så vil chaufføren ikke køre videre, og enden på det
hele bliver, at billetkontorløren må af sted efter endnu en galon diesel.
2 timer senere er vi endelig klar til
afgang! Der er varmt i bussen, chaufføren kører som om han har stjålet den, og en lille
munk klædt i mørkerøde klæder sidder og brækker sig på sædet foran.
Omkring kl.13.00 gør vi frokoststop,
men vi har ikke lyst til at spise noget, vi har begge dårlig mave, og maden og
køkkenhygiejnen er mildt sagt ulækker på restauranten, hvor vi er stoppet. Men vi
glæder os over at få mulighed for at strække |