Singapore og Malaysia. Efter Maersk har opkøbt Sealand arbejder de nu som "vessel" for Maersk men har også selv containere.

Vi bliver vist ind på direktørens kontor, hvor han meget interesseret lytter til beretninger fra vores tur, mens vi drikker cola. Han kan desværre heller ikke hjælpe os med at komme ombord på skibet, tilgengæld kan han sende vores container for 500US$ alt incl.

Den tygger vi lidt på, for hvis Maersk alligevel sender vores bil med QC skib, men i en Maersk container, så kan vi vil lige så godt selv sende den med QC i en QC container!

Vi får direktørens visitkort, og går et par etager højere op i bygningen, hvor endnu et shipping selskab har til huse. Efter en kop te og en længere samtale med en salgsmanager her, bliver

vi, på vej ned af trappen fra 5 sal, enige om, at direktøren hos QC virkede flinkest, og beslutter os derfor for at droppe Maersk.

Netop som vi har taget beslutningen, træder vi ud på gaden, hvor direktøren står og venter på sin vogn og chauffør. Han hilser venligt, og spørger, om han kan have lov til at køre os tilbage til hotellet eller et andet sted i byen. Vi takker pænt ja, og mens han kører os hen til internetcafeén, i den modsatte ende af byen, undersøger vi lige mulighederne for at skaffe sejllejlighed til Iris og David og deres store lastbil ligeledes med QC.

Vi aftaler med direktøren, at han vi bekræfte prisen pr. email, og at vi vil vende tilbage efter vores tur til Coxbazar og Kaptai søen. Så de sidste ting kan ordnes, og vi kan komme til Malaysia.

Klik her for at komme til forrige dag

Klik her for at komme tilbage til kalenderen

Klik her for at komme til næste dag