Singapore og Malaysia. Efter Maersk har opkøbt
Sealand arbejder de nu som "vessel" for Maersk men har også selv containere. Vi bliver vist ind på direktørens kontor, hvor han meget
interesseret lytter til beretninger fra vores tur, mens vi drikker cola. Han kan desværre
heller ikke hjælpe os med at komme ombord på skibet, tilgengæld kan han sende vores
container for 500US$ alt incl.
Den tygger vi lidt på, for hvis Maersk alligevel sender
vores bil med QC skib, men i en Maersk container, så kan vi vil lige så godt selv sende
den med QC i en QC container!
Vi får direktørens visitkort, og går et par etager
højere op i bygningen, hvor endnu et shipping selskab har til huse. Efter en kop te og en
længere samtale med en salgsmanager her, bliver |
vi, på vej ned af trappen fra 5 sal, enige om, at
direktøren hos QC virkede flinkest, og beslutter os derfor for at droppe Maersk. Netop som vi har taget beslutningen, træder vi ud på gaden, hvor
direktøren står og venter på sin vogn og chauffør. Han hilser venligt, og spørger, om
han kan have lov til at køre os tilbage til hotellet eller et andet sted i byen. Vi
takker pænt ja, og mens han kører os hen til internetcafeén, i den modsatte ende af
byen, undersøger vi lige mulighederne for at skaffe sejllejlighed til Iris og David og
deres store lastbil ligeledes med QC.
Vi aftaler med direktøren, at han vi bekræfte prisen
pr. email, og at vi vil vende tilbage efter vores tur til Coxbazar og Kaptai søen. Så de
sidste ting kan ordnes, og vi kan komme til Malaysia. |